YEK BASTI OLABİLMEK

Siz "yek bastı" nedir bilir misiniz?
Ben biliyorum ama hemen söylemem, çünkü söylersem okumazsınız geri kalanı.
Fikir yürütelim;
"Yek " Arapça'da "bir" anlamına geliyor. Eski Türkçe'de ise şeytan...
Anımsayınız tavlanın zarları yek, dü, se, penç, char ve şeş olarak devam eder.
İşte bizim "Yek Bastı"nın yek'i oradan gelir.
Bir de "bastı" sözcüğü var.
O ise "bas" fiilinden geliyor. Ne kadar basit değil mi:-)
Yani "Yek Bastı", bir noktaya basınç uygulanmasını işaret ediyor.
Ama neyin, hangi noktaya basıncı?
"Bilmem" desem de inanmayın.
Biliyorum çünkü.
Bu bizim "yek bastı" çok ihtiyaç duyduğumuz bir nesne aslında.
Hem de çok önemlidir ha...
Mesela bir çay veya kahvehanede oturuyorsunuz ama masa sallanıyor...
Evinizin eğer bahçesi varsa, masayı kurdunuz rakı falan da var ama masa soğukta üşümüz gibi titriyor...
İşte size bir yek bastı lazım.
Yek bastı bir taş, küçük bir tahta parçası, bükülmüş gazete kağıtları olabilir.
Yani masanın sallanan ayağının altına koyduktan sonra masayı sabitleyen ne ise odur yek bastı.
Ben hayatım boyunca işte bir yek bastı olmak istedim.
Ama hala değilim.
Çünkü "yek bastı" olabilmek büyük zenaat!
Hem basit olacaksınız hem işlevsel!
Şu anda ben ilk mertebeye henüz ulaştım.
İşlevsel olmam için daha çok zamana ihtiyacım var!


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Hayatın Özeti ya da Yeşil Mavi Hayat

Çukurova'da Fransız!a İlk Kurşun

920'nin 16 Mart'ı...