TASMA !



Ben çocuktum, o iptendi ve benim için değil Kont içindi.

Kont ise asil bir sokak köpeği olduğundan hep kemirirdi onu.
Kont koparırdı, biz bağlardık.
Kont koparırdı biz bağlardık.
Kont koparırdı, biz bağlardık.

Ve Kont son kez kopardı onu...

Ve biz yeniden bağlayamadan,Adana Belediyesi’nin itlaf ekiplerinin zehirli köftelerini yedi.
Hala anımsarım annemin nasıl çırpındığını, Kont’ u kusturup yoğurt yedirmeye çalıştığını.
Adana sıcaktı,1960’ların sonuydu, ben okula gitmiyordum. Annem öğle uykusuna yatırdı beni, Kont' u ise sonsuz uykusuna.

Bir daha görmedim onu ve bir daha sütlü kahverengi tüyünü sevemedim.

***

Bir diğeri ise bu kez deridendi, canım İpek kızım ve ben seçmiştik. Kahverenkli ama sütlü, çelik tokalı ve bir hayli sağlam ve şık.
Ama nihayetinde boyun içindi işte.
Zeytin içindi.
Direndi, istemedi, kızdı.
Kabul etmedi.
Çünkü daha o kadar küçüktü ki, taktığımızda boynu sanki yere yapışıyordu ama pek de yakışıyordu.
Zaferi kazanmıştık,Zeytin kaybetmişti.
Ama görünürde böyleydi,asla kayış bağlatmadı, kendini sağa sola çektirmedi, sadece bir süs gibi taşıdı onu.
Bir gece evde yalnız kaldığı için çıkardığı gürültü sonucunda apartmanı isyan ettirdi; Aslında havlamıyordu, isyan ediyordu, korkuyordu.Çünkü küçük ve yalnızdı.
Çekiştirilmeyi reddetti,Sapanca’ ya insan adamların yanına gitti ve orada öldü.

Sütlü kahverenkli deriden yapılmış çelik tokalı boyunluğu hala evde durur.
Zeytin’ in onurunu ve direncini simgeler.

Başbakan demiş ki gazetecilere “sizi tasmalarınızdan kurtardım!”
Gazeteciler demiş ki “yaşaaaa!” , atmışlar başlık “ Muhteşem Konuşma!”
Başbakan demiş ki gazetecilere “sizi tasmalarınızdan kurtardık!”
Gazeteciler demiş ki , "Yaşaaaa!" atmışlar başlık“ Demokrasi Şampiyonu”

Gazetecilere demiş ki, siz aslında “köpeksiniz!”

Durunuz orada Başbakan, ben köpekleri tanırım. Zeytin ve Kont’a hakaret etmeyin!
Onların içime işlemiş aziz hatırasına dokunmayın !

***

Tasma.

Bağlandığı uzun kayışın bir ucu Atlas Okyanusu’nun batısında, bir ucu Türkiye’ de görev yapanlarda.

Adam bağırıyor;
“Libya’ ya saldırmak gaddarlıktır!”

Anında Uncle Sam çekiyor ipi!
İpin ucundaki yeniden bağırıyor;

“Kaddafi Katildir!”

Şimdi anladınız mı tasma kimlerin boynunda?

Türkiye yeni bir mütareke dönemi yaşıyor.
Ve ülkemizi tasmalardan kurtaracak olanlar Namık Kemallerin ve Mustafa Kemallerin çocuklarıdır.

Bir hayli de fazlalar.

Dişleri de keskin mi keskin!
.
.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Hayatın Özeti ya da Yeşil Mavi Hayat

Çukurova'da Fransız!a İlk Kurşun

920'nin 16 Mart'ı...