Karga Şahap'la Söyleşiler-4-


Kurduk çilingir soframızı yine.

Şu İstanbul' da beni karşılıksız seven tek dosttur Şahap'cım.
Masayı ona özel hazırladım.

Çipura ve Zargana aldım. İzmir' i çok özlediğimden ve Şahap'cım Zargana sevdiğinden.
Der ki bana "Abi çekiştire çekiştire yediğim tek balıktır Zargana... Ayrıca kılıç gibi keskindir gözleri, korkusuzdur. Ben korkak balık yiyemem!"

Neyse oturduk konuşmaya fakat Şahap'ta bir değişiklik var! Gagası kırmızdan al, kıpkırmızıya boyanmış gibi...
"Hayrola dedim bu ne hal?"
"Evrim" dedi bana "Evrim! Devrim için gerek bu hal!"
Neyse oturduk sohbete...

"Abi sen 24 Nisan 1915 diye bir tarih biliyor musun?" dedi.

"Geçmişte yaşanmış bir gün:-)" dedim.

Güldü Şahap, dalga geçtim ya..!

Bak abi dedi, "Eskiden bizim Cumhuriyetimiz imparatorluktu ve başka milliyetlerden insanlar yaşardı o zamanlar memleketimizde..."

"Eeeeee!" dedim.

Sonra dedi, sonra " biz barış içinde yaşarken, tarihi boyunca hep çirkin kraliçeleri olan ama adı krallık olan, UUK ( United Uglies Kingdom) (Birleşik Çirkinler Krallığı) diye bir ülke var.

"Abi ne komik değil mi? Kraliçenin temsil ettiği ama kralı olmayan ve fakat ülkenin adı krallık(!)... Haaaa! ayrıca tüm dünyada trafik sağdan akarken, bunlarda soldan akar. Bu derece ters işte" dedi.

"Boşver şimdi adamların alışkanlıkları ve gelenekleriyle dalga geçmeyi de anlat" dedim.

Rakısından derin bir yudum aldı, zarganadan da koca bir gagacık aldı ve devam etti.

"İşte bu UUK,Osmanlı döneminde kendi çıkarları için Ermen Milleti'nden vatandaşlarımızı bize karşı kışkırtılar. Hem Ermenler'den hem bizden sayısız insan öldü. Bizim devlet Ermen vatandaşları göç ettirdi başka şehirlere ve tarihin bu sayfasında çok kan döküldü..."

"Eeeee, anlat sonra ne oldu?" dedim.

"Ermenler ve bizler boğazlaşma yaşadık ve her iki millette çok acı çekti" dedi.

Ama biz "Vatanımızı savunduk" diye ekledi.

"Sonra Ermenler kendi devletlerine göç ettiler hala komşularımızdır bu millet ve birbirimize de çok benzeriz ha!" dedi.

Şimdi sana söylediğim o tarih var güya o tarihlerde biz 1,5 Milyon Ermen'i katledip, soykırım yapmışız "dedi.

"Tabii biz onurlu milletiz, böyle şey yapmayız. Kabul etmedik, etmeyiz ama..."

"Ama? "diye sordum...

"Şimdi bizim başkargamız dahil herkes bir adamın konuşmasına takılmış kalmışlar.

Hani şu USC (United States of Crow) yani Birleşik Karga Devletleri başkanı Karrak Hussein OBaka var ya onun 24 Nisan'da yapacağı konuşmaya..."

"Efendim Karrak Hussein ne diyecek, ne demeyecek falan, filan?"

"Abi ne derse desin bu konuda, kim takar Karrak'ı bu ülkede, değil mi ama?Bir ülke nasıl kilitlenir her 24 Nisan'da USC' nin Başkanı ne diyecek bu konuda diye" dedi...

"Dinlemeyin siz de 'hadi leeen oradan' deyin" dedim...

Diyeceğiz abi, diyeceğiz.

"Hele bizim Karga Milletimiz uykulardan uyansın ve hırsızları kovsun evden, o zaman diyeceğiz."

Bir yudum daha çekti rakısından, "zargana da pek lezzetli" dedi çekiştirerek yerken.

"Ben Başkarga olduğumda"diye ekledi...

"Ben Başkarga olduğumda..."

Kanat sesleri ise hala kulağımda...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Hayatın Özeti ya da Yeşil Mavi Hayat

Çukurova'da Fransız!a İlk Kurşun

920'nin 16 Mart'ı...