Bir Şair Daha Kaydı Yıldızlara

YUSUF HAYALOĞLU
"Her Ölüm Erken Ölümdür"

Hayatım boyunca Yusuf Hayaloğlu ile hiç karşılaşmadım.
Ama şiirlerini okudum, televizyonlarda kendi sesinden de dinledim.
Bir de şarkılaşmış olanları Ahmet Kaya' dan Müslüm Gürses'e , Onur Akın'a değin bir çok sanatçıdan da biliyorum.

Bugün cenaze törenine gittim. İstanbul koşullarında tüm günümü ayırdım. Eve geldiğimde akşam 20:30 olmuştu çoktaan.

Öyle bir trafik vardı ki, sanırsınız bütün İstanbul Yusuf Hayaloğlu' nu yolcu ediyor...

Gittim çünkü o benim güzel Gülsen Arıdıcı ablamın bir tanecik ağabeyiydi.
Yeniköy Merkez Camii' nde yanına gittiğimde ağlamaktan şişmiş, yaşarmış ama pırıl pırıl masmavi gözleriyle bana bakarak" Kubilay'ım nerelerden çıkıpta geldin?" dedi.

Ben ona "bi'şey diyemedim.", sadece sarıldım...

Ne zor zanaattır böyle anlarda avutucu bir kaç şey söylemek!
Ben ise acıyı derinliğinde yaşamak için hiçbir avutucu söz duymak istemem ve söyleyemem de böyle anlarda.

Sadece sarılırım.

Gülsen Ablam benim idollerimden biri, birgün size onu da yazacağım, aynı İlhan Abi gibi.
Ama çakı gibi direngen ve olaganüstü güzelliktedir. Hem kalbi, hem kendi ve en az kendi kadar değerli Kemal Ağbimin yılardır süren aşkını hakedecek kadar güzeldir.

Onlar benim ortaokul dönemimde Türkiye' yi değiştirme kararlığıyla yola çıkan gençlerdi. Ağbim Osman, Kemal Ağbi, Gülsen Abla...Yusuf Hayaloğlu da dahildi sanırım buna.

Şair Cemal Süreya "her ölüm erken ölümdür" diye yazdı bundan en az 20-25 yıl önce.

Yusuf Hayaloğlu' nun 56 gibi genç bir yaşta ölümüne ne kadar da uyuyor bu tanımlama...
Geriye yazılamamış yüzlerce şiir, yaşanamayacak en az bir 20 yılı geride bırakarak gitti işte!

Her ölüm erken ölümdür.
Ve Yusuf Hayaloğlu' nunki de "hariç değildir! "

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Hayatın Özeti ya da Yeşil Mavi Hayat

Çukurova'da Fransız!a İlk Kurşun

Sosyal Stiller