Arap Dünyası' ndaki Halk Hareketleri Üzerine.

Sağdan soldan yazılanları okumaya çalışıyorum.
Sol' dan "devrimdir"  diyeni görmedim.
Sağdan ise bu bir "islam devrimidir" diyeni de görmedim .
Ama biliyorum ki iki güç var ki bu konu üzerinde kafa yoran.
Birisi ABD'dir, şaşkınlık içindedir ancak bu durumdan kendi çıkarları zedelenmeden bu süreci nasıl atlatacakları üzerine uzun mesailer yapıyorlar.
Başkanları Obama' nın hergün yaptıkları açıklamaları bunun en büyük kanıtıdır.
Bu duruma bir çözüm bulup bulamadıklarını süreç içinde göreceğiz.

Diğer yandan bir grup "solcu", "bu ABD operasyonudur" diyor ama "ABD, her şeyin istediği gibi gittiği bir ülkede bunu neden yapsın? sorusu boşlukta duruyor.
Bu tezi öne sürenler  "yüksek teknolojiyle her şeyi yapabileceğini düşündükleri ABD' nin" gücünü bir yandan da büyütmeye devam ediyorlar...

Bir taraftan da "buradan sosyalizmin mi çıktığını gördük, ne oldu yani?" tarzıyla meseleye bakanlar var...

Soru şudur: "Siz sosyalizmi mi bekliyordunuz arkadaşlar?"
Ben beklemiyorum...

Beklemedim.
Beklenmez de zaten...
Tunus, Mısır, Cezayir ve Yemen' in Arapları bize şunu gösteriyor.

"Herhangi bir Halk hareketinin önüne hiçbir güç geçemez"

Yaşlı dünyaya, bu Arap hareketi, sosyalizmi yarın getirmeyecek, böyle hedefleri de yok ama aşağılanan, koyun olduğu düşünülen, terörist olarak nitelenen "deliğe süpürülen" ve aynı coğrafyada yaşayıp ve ortak bir kültüre sahip olan bir milletin ayağa kalkmayı, adımlamaya başladığı ve kendisini aşağılayan "uygar batıya" demokratik bir kültür ve yaşam özlemini haykırmaya başladığını gösteriyor.

Bu halk hareketini neden küçümsüyorsunuz, Arap oldukları için mi ey "solcular" ?
Buradan sosyalizmin çıkabileceğini de nereden çıkardınız? Güçlü bir sosyalist partileri de vardı da biz mi duymadık!

Bakın bu halk hareketinden bence iki şey çıkacaktır:

1- Arap Dünyası' nda bir demokratikleşme ve bunun ardından demokratik devrimler. Bu devrimler elbette uzun yıllara yayılacak ve inişli çıkışlı olacaktır.
2-Tüm dünyanın ezilen uluslarına "haydi kalkın ayağa!" mesajını yaymaya başlayacaktır.
Ben bu mesajı kendi adıma aldım ve bu açıdan Arap Halk Hareketi' ni çok önemsiyorum.

Ey Türkiyeli devrimciler size bu güçlü mesaj neden ulaşmaz?


Bunun dışında ise en kaba haliyle, yanıbaşımızda yaşayan bu milletler konusunda ne kadar cahil olduğumuzun da altını çiziyorum.

.
.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir Hayatın Özeti ya da Yeşil Mavi Hayat

Çukurova'da Fransız!a İlk Kurşun

920'nin 16 Mart'ı...